انواع ردیاب جی پی اس و کاربردها

انواع ردیاب
انواع ردیاب جی پی اس و کاربردها
4.6 از 5 رای

دیگر نگران سرقت ماشین و یا وسایل خود نباشید!

 

شاید در ابتدا این تیتر کمی خنده‌دار به نظر برسد یا از خود بپرسید مگر می‌شود ماشینمان به سرقت برود و هیچ نگرانی نداشته نباشیم؛ در جوابتان باید بگویم بله، این کار به لطف تکنولوژی امروزی امکان‌پذیر است؛ کافی است ماشین خود را به یک ردیاب مجهز کرده تا در صورت سرقت یا گم شدن، از مکان دقیق ماشینتان آگاه شوید.

 پس اگر نگران امنیت خودروی خود هستید یا احساس می‌کنید که سارقان در کمینتان هستند، با هزینه‌ای اندک می‌توانید این ردیاب‌ها را تهیه نمایید تا خیالتان برای همیشه از امنیت ماشینتان راحت باشد؛ چراکه مزیت‌های این ردیاب‌ها به اینجا ختم نمی‌شود و امکانات دیگر آن شما را شگفت‌زده خواهد کرد.

انواع ردیاب خودرو

 

امکانات فوق‌ العاده ردیاب‌های خودرو:

همان‌طور که اشاره کردیم اولین مزیت ردیاب‌ها نمایش موقعیت خودرو به‌صورت لحظه‌ای است و می‌توانید هر موقع اراده کنید از موقعیت فعلی خودرو خود با خبر شوید.

اگر تاکنون خرید این ردیاب‌ها را برای خودروتان ضروری ندیده‌اید، پس ادامه مطلب را با دقت بالا بخوانید.

این ردیاب‌ها می‌توانند مسیرهای طی شده توسط ماشین شما را ذخیره کنند و یا در قالب یک فایل اکسل برای شما بفرستند، یعنی اگر ماشین خود را به فرزند دلبندتان سپرده‌اید و نگران فرزندتان هستید، می‌توانید به‌راحتی تمام مسیرها و توقف‌های انجام شده را تحت نظر داشته باشید و امنیت فرزندتان را تأمین کنید.

مزیت دیگر و مهم‌ترین ویژگی این ردیاب‌ها خاموش کردن ماشین از راه دور می‌باشد به گونه ای که با فشار دادن یک دکمه می‌توانید ماشین خود را خاموش و یا برق آن را قطع نمایید. در این صورت اگر ماشین شما به سرقت رفته باشد می‌توانید برق آن را قطع نمایید و با برقراری تماس با نیروی انتظامی ماشین خود را پس بگیرید.

همچنین ردیاب خودرو امکان اتصال قطعات جانبی را دارند و می‌توانند به سنسور سوخت، سنسور دما، سنسور درب، سنسور وزن، سنسور شتاب و سرعت و غیره مجهز شوند تا علاوه بر موقعیت خودرو بتوان اطلاعات کامل‌تری از عملکرد خودرو و یا راننده داشت.

پس اگر شما مدیرعامل یک شرکت مسافربری یا پدری دلسوز یا شخصی نگران از سرقت ماشین خود هستید، این ردیاب‌ها برای شما ضروری است تا خیال شما برای همیشه از بابت تأمین امنیت خودروتان راحت باشد.

ردیاب شخصی

 

نحوه نصب و کارکرد ردیاب‌ها :

ردیاب‌های ماشین یک وسیله کوچک برای رهگیری ماشین است و شما می‌توانید آن را در هر قسمت از ماشینتان که بخواهید نصب کنید. این ردیاب‌ها برای انواع ماشین‌ها شامل سواری، ماشین‌های سنگین، موتورسیکلت و غیره تولید می‌شوند و بسته به نیاز مشتری در انواع مختلف به بازار عرضه می گردد.

این ردیاب‌ها با استفاده از امواج دقیق ماهواره‌ای و از طریق GPS شما را به ماشینتان متصل می‌کند و مکان دقیق آن را به شما گزارش می‌دهد و همچنین شما از طریق همین امواج می‌توانید اقدام به خاموش کردن یا قطع برق ماشین خود نمایید.

این ردیاب‌ها دقت بسیاری بالایی دارند و می‌توانند مختصات نقاط کور را مثلاً در بیابان‌ها بدون هیچ گونه قطع سیگنال یا تأخیر برای شما مخابره کنند. در نظر داشته باشید که این ردیاب‌ها را از مراکز معتبر تهیه و خریداری نمایید تا از نظر نرم‌افزاری و سخت‌افزاری قوی، از دستگاه مطمئن باشید.

در ادامه قصد داریم شما را با انواع ردیاب‌های ماشین آشنا کنیم…

 

ردیاب ماشینی

ردیاب‌های پرکاربرد با قابلیت نصب آسان:

مهم‌ترین شاخص‌ها در تقسیم‌بندی انواع ردیاب‌ها براساس نیاز مشتریان و همچنین از لحاظ سخت‌افزاری می‌باشد. ردیاب‌ها بر اساس عملکرد سخت‌افزاری به دو دسته کلی ماهواره‌ای و ردیاب‌های مبتنی بر شبکه GSM تقسیم می‌شوند.

ردیاب‌های ماهواره‌ای به دلیل عدم نیاز به دکل‌های مخابراتی، مناطق دور از دسترس را پوشش داده و در دور افتاده‌ترین مناطق نیز وظایف خود را به درستی ایفا کرده و موقعیت ماشین را گزارش می‌دهد؛ پس اگر عاشق این نوع از ردیاب‌ها شدید بدانید که ما هم حق را به شما می‌دهیم.

دسته دیگر ردیاب‌های خودرو، ردیاب مبتنی بر شبکه GSM می‌باشد. ردیاب‌هایی که نیازمند اپراتورهای تلفن همواره است و باید منطقه موردنظر تحت پوشش اپراتورها باشد. چرا که داده‌ها به کمک دکل‌های تلفن همراه به سمت سرور ارسال می‌شود.

ردیاب ارزان

تقسیم‌بندی ردیاب‌ها از نظر نگه‌داری شارژ:

ردیاب ماشین آهن‌ربایی با ۱۰ روز نگه‌داری شارژ:

ردیاب‌ آهن ربایی دارای ابعادی کوچک با ظاهری زیبا می‌باشند که شما را شیفته خود می‌کند، این ردیاب‌ها قابلیت چسبیدن به بدنه داخلی و خارجی ماشین را دارند و می‌توانند در هر شرایطی با توجه به خاصیت آهنربایی زیاده اتصال خود را به بدنه ماشین نگه‌دارند.

بعضی از این ردیاب‌ها دارای یک میکروفن جانبی می‌باشند که به شما این امکان را می‌دهند تا صداهای درون یا بیرون ماشین خود را شنود کنید و از همه‌چیز با خبر باشید.

این ردیاب‌ها 10 الی 12 روز شارژ باتری خود را نگه‌داری می‌کنند و پس از اتمام شارژ با اتصال آن به شارژر می‌توانید آن را شارژ و مجدداً در محل مورد نظر به‌راحتی نصب نمایید.

دستگاه ردیاب ماشین آهنربایی

ردیاب مغناطیسی خودرو با ۲۰ روز نگه‌داری شارژ:

این ردیاب‌ها همانند ردیاب‌های قبلی دارای ابعادی کوچک با طراحی ظاهری زیبا هستند که طرفداران زیادی را به سمت خود جذب کرده‌اند، این نمونه می‌تواند تا ۲۰ روز بدون اتصال به شارژر، کار خود را به درستی و بدون هیچ مشکلی انجام دهند.

این ردیاب‌ها دارای باتری با ظرفیت بالاتر و مصرف کمتر هستند که عملکرد بهتری نسبت به نسخه ۱۰ روزه دارند و همچنین می‌توانید مسافت‌های طی شده و مسیرها را در قالب فایل اکسل خروجی بگیرید. این یکی از امکاناتی است که در کمتر ردیابی می‌توانید پیدا کنید.

در انتها باید اقرار کرد که از ردیاب‌ ماشین نمی‌توان به هیچ عنوان چشم‌پوشی کرد، آنها به دلیل قیمت پایین، طراحی فوق‌العاده زیبا، خدمات بسیار مطلوب، نصب آسان و کار کردن راحت با آنها یکی از ملزومات جدایی‌ناپذیر برای ماشین‌ها بشمار می‌روند تا آنجا که نبودشان می‌تواند باعث صدمات جبران‌ناپذیری به شرکت‌ها، ناوگان‌های مسافربری و همچنین مالکان خودرو شود.

 

format_align_justify برچسب ها :
remove_red_eye تعداد بازدید : 4,083
keyboard_arrow_up